2015年11月17日 星期二

寧靜禱文

God grant me the serenity, 主啊!求祢賜我寧靜的心,
to accept the things I cannot change; 去接受我不能改變的一切;
courage to change the things I can; 賜我勇氣,去改變我所能改變的一切;
and wisdom to know the difference. 並賜我智慧,去分辨這兩者的差異,

Living one day at a time; 認真地去過每一天,
Enjoying one moment at a time; 享受生命的每一時刻;
Accepting hardships as the pathway to peace; 迎接艱難,作為進入平安的途徑;
Taking, as He did, 按照主的方式,
this sinful world as it is, not as I would have it; 面對這不是我所想要的罪惡世界;
Trusting that He will make all things right, 堅信主會使正義彰顯,一切更新,
if I surrender to His Will; 只要我順服祢的旨意;
That I may be reasonably happy in this life 今生我得蒙受足夠的喜樂,
and supremely happy with Him ,Forever in the next. 來生與主同享永世的歡愉。

Amen. 阿門

沒有留言:

張貼留言